Majoitussopimuksen ehdot
Palvelun tarjoaja:
Majoituspalvelut Motelli OnLine Oy
Osoite: Pienteollisuustie 2, 06450 Porvoo
Puhelin: +358 40 532 0987
Sähköposti: info@motelli-online.fi
Y-tunnus: 3090602-2
MAJOITUSSOPIMUKSEN YLEISET SOPIMUSEHDOT
Näitä Majoituspalvelut Motelli On Line Oy:n (jäljempänä ”Motelli OnLine”) yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Motelli OnLinen ja asiakkaan välillä, kun asiakas varaa Motelli OnLinelta majoituspalveluita ja Motelli OnLine tuottaa näitä majoituspalveluita sekä niihin liittyviä mahdollisia lisäpalveluita.
1.2 Maksut
Varaus tehdään internetin tai asiakaspalvelun kautta ja se maksetaan luottokortilla tai yrityksen ollessa kyseessä voi asiakaspalvelusta kysyä laskutus mahdollisuutta. Laskutuslisä on 9 eur. Luottokortti maksu veloitetaan ulos kirjautumis päivänä automaattisesti, jos ei ole muuta sovittu. Joissakin tapauksissa voi tulla etumaksu kyseeseen.
1.3 Siivous
Siivous tehdään asumisesi perusteella.
Huoneiden pitkäaikaisessa käytössä siivous on kahden viikon välein.
Muut oleskeluun liittyvät siivoukset tehdään, majoituksen lopussa, jos ei ole muuta sovittu..
1.4 Sopimuksen syntyminen
Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä yleisiä sopimusehtoja tehdessään varauksen. Varaus muuttuu osapuolia sitovaksi Motelli OnLInen toimittamalla kirjallisella varausvahvistuksella. Ennen varausvahvistuksen antamista Motelli OnLine voi vaatia asiakkaalta vakuutta, varaus- tai ennakkomaksua tai muuta kohtuullista asemansa turvaavaa suoritusta.
1.5 Sopimuksen voimassaolo
Majoitussopimuksessa määritellään osapuolten välisen sopimuksen voimassaoloaika.
1.6 Sopimuksen irtisanominen
Toistaiseksi voimassa oleva sopimus on kaikissa tilanteissa irtisanottavissa aikaisintaan, kun sopimuskauden alkamisesta on kulunut vähintään irtisanomisaikaa vastaava aika.
Toistaiseksi voimassa oleva sopimus on irtisanottavissa kirjallisella irtisanomisilmoituksella majoitussopimuksessa sovittua irtisanomisaikaa noudattaen. Irtisanomisaika alkaa kulua irtisanomisilmoitusta seuraavan kuukauden, viikon tai päivän
alusta, riippuen siitä, onko irtisanomisaika määritelty kuukausina, viikkoina vai päivinä.
2. ASIAKKAAN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET
2.1 Majoittuja
Majoittujalla tarkoitetaan osapuolten välisessä sopimuksessa määriteltyä asiakasta tai asiakkaan henkilöstöön tai intressipiiriin kuuluvaa tai asiakkaan muuten yksilöimää luonnollista henkilöä, jolla on oikeus käyttää Motelli OnLinen majoituskohdetta ja asiakkaan tilaamia palveluja majoitussopimuksen ja yleisten ehtojen mukaisesti.
2.2 Majoituspalvelun käyttöön oikeutetut
Majoituspalveluja voi käyttää joko asiakas itse tai majoittujana asiakkaan työntekijä, lähipiiri tai muu asiakkaan intressipiiriin kuuluva luonnollinen henkilö.
2.3 Asiakkaan vastuu majoittujasta
Asiakas vastaa osapuolen välisen sopimuksen mukaisten velvoitteiden noudattamisesta täysimääräisesti myös majoittujan osalta. Asiakas on velvollinen huolehtimaan, että majoittuja on tietoinen kaikista majoituskohteen käyttöä koskevista ohjeista, ehdoista, velvollisuuksista ja rajoituksista.
2.4 Maksuvelvollisuus
Asiakkaan maksuvelvollisuus on määritelty majoitussopimuksessa. Mikäli majoitussopimuksessa sovituista maksuista on ilmoitettu vastaamaan kolmas osapuoli, joka ei kuitenkaan suorita maksuja, on asiakas täysimääräisessä vastuussa maksujen maksamisesta. Viime kädessä kaikista maksuista vastaa täysimääräisesti majoitussopimuksen allekirjoittanut henkilö henkilökohtaisesti.
2.5 Vakuus
Mikäli Motelli OnLine on edellyttänyt saavansa vakuuden sopimusta tehtäessä, vakuus palautetaan ilman aiheetonta viivästystä, kun Motelli OnLine on pystynyt tarkastamaan, että majoituskohteen ja asiakkaan kaikki sopimusvelvoitteet on täytetty. Vakuudelle ei makseta korkoa.
2.6 Maksujen viivästyminen
Maksuviivästystilanteessa noudatetaan kuudentoista (16) prosenttiyksikön määräistä vuotuista viivästyskorkoa ja viivästyneen laskun maksukehotuksesta peritään kahdenkymmenen (20,00) euron käsittelymaksu ja käsittelymaksun ylittävät kohtuulliset perintäkulut.
Motelli OnLinella on oikeus kohdistaa asiakkaan maksut ensin viivästyskorkoon ja muihin kuluihin sekä lisäpalveluihin ennen majoituskorvausta. Mikäli asiakas ei ole maksanut erääntyneitä laskuja maksukehotuksesta huolimatta, erääntyvät myös muut majoitussopimuksen mukaan laskutettavat vielä erääntymättömät saatavat heti maksettaviksi.
2.7 Vahingon, haitan ja häiriön korvaaminen
Asiakas on velvollinen korvaamaan Motelli OnLinelle täysimääräisesti vahingon, haitan ja häiriön, jonka asiakas tai majoittuja, hänen luvallaan majoituskohteessa oleskeleva tai vieraileva henkilö tahallisesti taikka laiminlyönnillään tai muulla huolimattomalla menettelyllään aiheuttaa majoituskohteelle, sen rakenteille, laitteille, koneille, varustukselle tai irtaimistolle, muille majoittujan käytössä oleville tiloille tai kolmannelle osapuolelle tai kolmannen osapuolen omaisuudelle taikka rakennukselle tai kiinteistölle, jossa majoituskohde sijaitsee.
2.8 Kotieläimen aiheuttama vahinko
Asiakkaan tai majoittujan tai heidän majoituskohteeseen salliman tai päästämän kolmannen henkilön kotieläimen mahdollisesti aiheuttamat vahingot kuuluvat täysimääräisesti asiakkaan vastuulle.
2.9 Loppusiivouksesta aiheutuneet kustannukset
Mikäli majoituskohteen tilat eivät ole majoitusajan päättyessä vastaavassa kunnossa kuin majoitusajan alkaessa eikä asiakas ole tehnyt sopimusta loppusiivouksesta, Motelli OnLine perii asiakkaalta siivouksesta aiheutuneet kustannukset täysimääräisesti.
2.10 Majoituskohteeseen jätetty irtain omaisuus
Mikäli majoituskohteeseen on jätetty irtaimistoa, MotelliOnline perii asiakkaalta irtaimen tyhjentämisestä ja varastoimisesta aiheutuneet kustannukset täysimääräisesti.
2.11 Kohtuullisen ja tavanomaisen käytön ylittävä kulutus
Asiakas on velvollinen korvaamaan Motelli OnLinelle kohtuullisen ja tavanomaisen käytön ylittävän kulutuksen veden, sähkön ja lämmön tai tietoliikenneyhteyksien käytöstä. Kohtuulliseksi ja tavanomaiseksi katsotaan kulutus, joka ei merkittävästi ylitä asumisen tyypillisiä ja tavanomaisia kulutusmääriä.
2.12 Annettujen tietojen oikeellisuus
Asiakas vastaa siitä, että sen varausvaiheessa antamat tiedot ovat oikeat ja ajantasaiset. Motelli OnLine voi luottaa muun muassa siihen, että varausvaiheessa annetut yhteystiedot ovat oikeat ja voimassa, ellei asiakas kirjallisesti toisin ilmoita. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan mahdollisista majoituspalvelusopimussuhteeseen liittyvistä muutoksista viipymättä ja kirjallisesti Motelli OnLinelle.
2.13 Virheilmoitukset ja virheen korjaus
Majoituskohteen irtaimistoon, varustukseen ja kuntoon liittyvät mahdolliset huomautukset ja valitukset on tehtävä viipymättä ja viimeistään vuorokauden kuluessa majoituksen alkamisesta tai virheen ilmenemisestä oikeuden menettämisen uhalla. Motelli OnLinella on oikeus tarkastaa ilmoitettu virhe ja korjata virheet kohtuullisessa ajassa.
3. MOTELLI ONLINEN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET
3.1 Palvelun suorittaminen
Motelli OnLinen velvollisuutena on huolehtia siitä, että varattu majoituskohde on asiakkaan käytettävissä sovittuna ajanjaksona. Motelli OnLine toimittaa asiakkaalle tämän tilaamat varusteet ja lisäpalvelut sovitun mukaisesti. Asiakas ei vapaudu maksuvastuusta, vaikka ei käyttäisikään tilaamiaan lisäpalveluita.
Motelli OnLinen vastaa siitä, että majoituskohde on majoitusajan alkaessa sellaisessa kunnossa kuin asiakas majoituskohteen iän, alueen huoneistokannan, Motelli OnLinen asuntokuvauksen ja muut paikalliset olosuhteet huomioon ottaen voi kohtuudella edellyttää, ellei muusta kunnosta ole erikseen kirjallisesti sovittu. Motelli OnLine vastaa majoituskohteen ja sen varustuksen normaalista, tavanomaisesta ja kohtuullisesta kulumisesta, palvelun toimivuudesta ja näistä aiheutuvista kustannuksista.
3.2 Korvaava majoituskohde
Mikäli Motelli OnLine ei poikkeuksellisesti pysty tarjoamaan varattua majoituskohdetta tai jos korvaavan majoituksen käyttö on välttämätöntä muusta tärkeästä ja perustellusta syystä, on Motelli OnLinella oikeus osoittaa majoittujalle vastaava majoitustila ilman asiakkaalle aiheutuvia lisäkustannuksia.
3.3 Hinnanmuutokset
Motelli OnLinella on oikeus sopimuksen syntymisen jälkeen korottaa sovitun majoituspalvelun hintaa seuraavilla perusteilla:
– lainsäädännölliset muutokset ja viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat majoituksen hintaan,
– yleinen kustannusten muutos tai
– majoittujien määrä nousee.
Hintamuutoksista ilmoitetaan asiakkaalle kirjallisesti ja uudet hinnat astuvat voimaan ilmoitusta seuraavan kalenterikuukauden ensimmäisestä päivästä lukien.
3.4 Vakuuden tai liikamaksun palautusten vähimmäismäärä
Motelli OnLine ei lähtökohtaisesti palauta jäljelle jäänyttä vakuutta tai liikamaksua, jos palautettava määrä on alle viisitoista (15,00) euroa.
3.5 Vahingonkorvaus ja vastuunrajoitus
Mikäli majoituskohteen käyttöoikeuden luovutus viivästyy tai majoituksen laatu on todistettavasti alentunut merkittävästi ja olennaisesti Motelli OnLinen tekemän virheen johdosta, eikä virhettä tai viivästystä ole saatu kohtuullisessa ajassa korjatuksi, on asiakas oikeutettu hyvitykseen ja enimmillään suoritetun maksun palautukseen kokonaisuudessaan. Motelli OnLine ei missään olosuhteissa vastaa epäsuorista tai välillisistä vahingoista tai kustannuksista eikä asiakas ole oikeutettu saamaan vahingonkorvausta, mikäli Motelli OnLine voi osoittaa, että virhe tai viivästys johtuu alla olevassa kohdassa 3.6 tarkoitetusta ylivoimaisesta esteestä tai kohdassa 3.7 tarkoitetusta viranomaisen pyynnöstä tai kiellosta tai määräyksestä.
3.6 Ylivoimainen este
Ylivoimaisena esteenä pidetään muun muassa vesivahinkoa, jäätymisvahinkoa, tulipaloa, onnettomuutta, laitonta ja laillista lakkoa, luonnonmullistusta, energiajakelun keskeytystä, sähkökatkosta, vesi- ja viemäriongelmia, lämmitysongelmia, tietoliikenteen katkosta ja kolmannen tahon huolto-, korjaus- tai muita töitä. Motelli OnLinen yhteistyökumppania tai alihankkijaa kohdannut ylivoimainen este katsotaan myös Motelli OnLinen osalta vastuuvapausperusteeksi.
3.7 Viranomaisen pyynnöt, kiellot ja määräykset
Mikäli Motelli OnLine ei tarjoa asiakkaalle jo sovittua majoitusta tai purkaa majoitussopimuksen yksipuolisesti viranomaisen nimenomaisesta asiakkaasta tai majoittujasta johtuvasta kiellosta tai pyynnöstä taikka määräyksestä johtuen, on Motelli OnLine oikeutettu perimään asiakkaalta kohtuullisen peruutusmaksun määrältään vähintään viisisataa (500,00) euroa kulujen kattamiseksi.
3.8. Varauksen peruuttaminen
Mikäli Motelli OnLine ei voi toimittaa asiakkaalle majoituskohdetta edellä kohdassa 3.6 määritellyn ylivoimaisen esteen vuoksi, voi Motelli OnLine yksipuolisesti peruuttaa tehdyn varauksen. Peruutuksesta on ilmoitettava asiakkaalle kirjallisesti niin pian kuin mahdollista ja palautettava viivytyksittä kaikki asiakkaalta perityt maksut korotta ja kuluitta.
4. MAJOITUSEHDOT
4.1 Majoitusaika
Varatut majoitustilat ovat majoittujan käytettävissä viimeistään kello 18.00 majoitussopimuksessa sovittuna päivänä, mikäli muuta osapuolten välillä ei sovita.
Majoituskohde on luovutettava majoitusajan viimeisenä päivänä klo 12.00 mennessä, mikäli osapuolten välillä ei muuta ole sovittu.
4.2 Majoittujan uudelleensijoittaminen
Mikäli Motelli OnLine ei pysty poikkeuksellisesti tarjoamaan varattua majoituskohdetta heti sovitusta ajankohdasta lukien tai koko majoitusajaksi tai jos korvaavan majoituksen käyttö on välttämätöntä muusta perustellusta syystä, on Motelli OnLinella oikeus siirtää majoittuja vastaavaan majoitustilaan väliaikaisesti tai sovituksi majoitusajaksi ilman asiakkaalle aiheutuvia Motelli OnLinen veloittamia lisäkustannuksia. Moelli OnLine ilmoittaa tällöin asiakkaalle korvaavasta majoituksesta kirjallisesti ja viimeistään kolme (3) päivää ennen siirron tapahtumista. Mikäli asiakas ei hyväksy Motelli OnLinen tarjoamaa korvaavaa vaihtoehtoa tai Motelli OnLine ei kohtuullisin toimenpitein pysty järjestämään asiakkaan kohtuullisten toiveiden mukaista muuta kohdetta, vapautuu Motelli OnLine majoituksen järjestämisvastuusta ja sopimus purkautuu eikä Motelli OnLine ole tällöin korvaus- tai hyvitysvastuussa asiakkaalle. Mikäli vaihtoehtoinen majoitus on kalliimpi kuin alkuperäinen sovittu majoitus oli, Motelli OnLinella on tällöin velvollisuus hyvittää erotus enintään kahden (2) ensimmäisen majoitusviikon osalta.
4.3 Majoittujan tiedonantovelvollisuudet
Viimeistään saapuessaan majoituskohteeseen majoittujan on annettava oikeat ja lain edellyttämät matkustustiedot tai muutoin Hotelli OnLinen toimintaa varten tarvittavat henkilötiedot, ellei näitä tietoja ole annettu jo aikaisemmin. Majoittujan on pyydettäessä todistettava henkilöllisyytensä luotettavalla tavalla.
4.4 Majoituskohteen käyttöön liittyvät velvollisuudet
Majoittuja saa käyttää majoituskohdetta normaaliin asumiseen ja yöpymiseen. Majoituskohdetta tai sen osaa ei saa luovuttaa toisen tai kolmannen käytettäväksi, ellei tästä ole erikseen sovittu Motelli Onlinen kanssa kirjallisesti.
– Majoituskohteessa havaitusta mahdollisesta virheestä tai puutteesta ilmoitetaan aina viipymättä Motelli OnLinelle.
Häiriön ja haitan aiheuttaminen majoituskohteessa on kielletty eikä majoittuja saa häiritä käyttäytymisellään tai toiminnallaan majoituskohteen naapurustossa ja läheisyydessä asuvia. Majoittumisen aikana on noudatettava hyviä tapoja ja majoituskohteen järjestyssääntöjä sekä viranomaisohjeita ja – määräyksiä. Hiljaisuuden osalta tulee noudattaa, mitä majoituskohteen järjestyssäännöissä on määrätty ja hiljaisuutta on joka tapauksessa noudatettava viimeistään kello 22.00 lukien kello 07.00 saakka.
Majoituskohteissa ja muissa majoituskohteen tiloissa ei saa tupakoida tai käyttää voimakkaita hajusteita, jotka voisivat haitata seuraavan majoittu-jan oloa kohteessa eikä käyttää huumaavia aineita tai harjoittaa rangaistavaksi säädettyä toimintaa.
Tupakoinnin aiheuttaman hajuhaitan tai muun hajuhaitan poistamisen kustannuksista vastaa asiakas täysimääräisesti ja kustannukset laskutetaan täysimääräisesti sisältäen ulkopuolisen ammattilaisen suorittaman tarvittavan työn ja toimenpiteet.
Majoittujan on käytettävä ja hoidettava majoituskohdetta ja siihen kuuluvaa irtaimistoa ja varustusta huolellisesti sekä käytettävä majoituskohdetta, irtaimistoa ja varustusta vain niille tarkoitettuun tavanomaiseen käyttöön.
Majoittujalla on velvollisuus huolehtia, että
– Majoituskohde ja yhteiset tilat säilyvät siisteinä ja viihtyisinä,
– jätteet viedään säännöllisesti jäteastiaan ja lajitellaan, mikäli majoituskohteessa ja sen kiinteistöllä on jätteenlajittelu,
– valot ja sähkölaitteet sammutetaan sekä kaikki vesihanat ja -liitännät suljetaan aina majoituskohtees- ta poistuttaessa ja majoittujan nukkuessa,
– ovet lukitaan ja ikkunat suljetaan aina majoituskohteesta poistuttaessa,
– ovikoodit eivät milloinkaan joudu ulkopuolisten tietoon tai haltuun,
– majoituskohteessa ei tehdä muutostöitä ja
– kotieläimiä ei saa tuoda majoituskohteeseen ilman Motelli OnLinen kirjallista suostumusta
Mikäli majoittuja on olennaisesti tai toistuvasti toiminut vastoin ehtoja, Motelli OnLinella on oikeus katsoa majoitussopimusta rikotun ja majoittuja voidaan välittömästi velvoittaa poistumaan majoituskohteesta. Tällaisessa tapauksessa asiakas tai majoittuja ei voi vaatia suoritettujen maksujen palauttamista, korvauksia tai alennusta taikka muutakaan hyvitystä sopimuksen mukaisesta hinnasta.
4.5 Majoittujan henkilökohtainen omaisuus
Motelli OnLine ei vastaa majoittujan majoituskohteeseen tai yleisiin tiloihin jätetyistä tavaroista tai muusta irtaimesta omaisuudesta osaksikaan.
4.6 Motelli OnLinen oikeus päästä majoituskohteeseen
Majoituskohteen kunnon ja hoidon valvomista varten majoittujan on viivytyksettä päästettävä Motelli OnLinen edustaja vierailemaan kohteessa sen kunnon ja käytön valvomiseksi.
Tarvittaessa Motelli OnLinen edustajalla tai kolmannella taholla, kuten majoitustilan omistajalla, kohteen isännöitsijällä tai hänen valtuuttamallaan henkilöllä, on oikeus tarkistaa majoituskohde sekä päästä majoituskohteeseen sen kunnon ja käytön valvontatarkoitusta varten ilman majoittujan suostumusta.
Mikäli Asiakas on tilannut Motelli OnLinelta palveluja, jotka edellyttävät käyntiä majoituskohteessa, majoittujalle ei anneta erillistä ennakkoilmoitusta käyntiajankohdasta.
4.7 Asiakaspalveluun liittyvät tiedotteet
Motelli OnLine voi majoitussopimuksen voimassaoloaikana lähettää asiakkaalle ja majoittujalle sähköpostitse ja SMS-viestein asiakaspalveluun liittyviä ilmoituksia, joissa muistutetaan muun muassa sopimuksenmukaisista määräajoista.
4.8 Majoituskohteen kunto ja majoittujan omaisuus majoitusajan päättymisen jälkeen
Majoitussopimuskauden päättyessä majoituskohde tulee luovuttaa takaisin Motelli OnLinelle asianmukaisessa kunnossa, huolellisesti siivottuna ja tyhjennettynä majoittujan omista tavaroista, ellei Motelli OnLinen kanssa ole nimenomaisesti muuta sovittu. Motelli OnLinella on oikeus tyhjentää ja siivota majoitusskohde sekä varastoida tai toimittaa eteenpäin varastoitavaksi majoittujan irtain omaisuus, mikäli majoittuja ei ole luovuttanut majoituskohdetta majoitusajan päättymisen jälkeen tai luovuttamisesta ei ole muuten pystytty sopimaan.
Majoituskohteeseen jäänyt Majoittujan irtain omaisuus toimitetaan Suomen Löytötavarapalvelu Oy:lle, josta tavarat ovat noudettavissa heidän omien yleisten ehtojen mukaisesti. Hinnastot ja ehdot ovat luettavissa Suomen Löytötavarapalvelu Oy:n kotisivuilta osoitteessa www.loytotavara.net.
Motelli OnLinella on oikeus laskuttaa asiakkaalta kyeessä olevan irtaimen omaisuuden käsittely- ja siirtokustannukset.
4.9 Majoituskohteen avainten palauttaminen
Asiakas on velvollinen palauttamaan kaikki käytössä olleet avaimet, kulkuluvat, pysäköintiluvat sekä muut vastaavat, kun majoittuminen kohteessa päättyy. Motelli OnLinen kanssa sovitaan, mihin avaimet ja muut rinnastettavat esineet palautetaan.
4.10 Vastuu palauttamattomista avaimista
Mikäli asiakas ei palauta kaikkia avaimia, niin puuttuvista avaimista Motelli OnLine laskuttaa kaksisataaviisikymmentä (250,00) euroa lisättynä voimassa olevalla arvonlisäveron määrällä per puuttuva kappale. Puuttuvista kulkuluvista, pysäköintiluvista tai muista vastaavista Motelli OnLine laskuttaa asiakasta todellisten kulujen mukaan.
Asiakas on tietoinen siitä, mikäli asiakas ei palauta kaikkia haltuunsa saamiaan avaimia, se voi johtaa mahdollisesti koko huoneiston tai rakennuksen taikka taloyhtiön lukkojen uudelleen sarjoittamiseen. Mikäli huoneisto tai rakennus joudutaan uudelleensarjoittamaan asiakkaasta johtuvasta syystä, Motelli OnLine laskuttaa uudelleensarjoittamisesta aiheutuvat kustannukset ja tähän liittyvät vahingot täysimääräisenä asiakkaalta edellä sovitun kappalekohtaisen kadonneen avaimen tai avainten lisäksi. Lukkojen uudelleensarjoittaminen voi maksaa jopa tuhansia euroja.
5. MAJOITUSSOPIMUKSEN PURKAMINEN
5.1 Motelli OnLinen purkuoikeus
Motelli OnLinella on oikeus majoitusajan kuluessa purkaa majoitussopimus, mikäli käy ilmi, että asiakas tai majoittuja rikkoo olennaisesti tätä sopimusta. Sopimus päättyy välittömästi purkamisilmoituksen tiedoksiantoon tai myöhemmin, mikäli Motelli OnLine on ilmoittanut myöhemmän ajankohdan. Purkamisen jälkeen tämä sopimus säilyttää merkityksensä korvausten laskentaperusteena. Sen lisäksi voimaan jää sopimuskohta 7., jossa sovitaan sovellettavasta laista ja riidanratkaisusta.
Motelli OnLinella on oikeus purkaa sopimus välittömästi muun muassa seuraavilla perusteilla:
– Maksulaiminlyönnit
– Asiakas tai kolmas taho, joka on sitoutunut maksamaan majoituspalveluista aiheutuneet kustannukset, on todettu kykenemättömäksi vastaamaan sopimusvelvoitteistaan tai mikäli asiakkaan tai vakuuden antajan taloudellinen asema on heikentynyt olennaisesti, ellei asiakas viipymättä maksa Motelli OnLinen määrittelemää ennakkomaksua tai lisävakuutta.
– Majoituskohteen käyttöoikeuden luovuttaminen vastoin sopimusta
– Häiriön aiheuttaminen
– Majoituskohteen ja muiden majoittujan käytössä olevien tilojen vaurioittaminen
– Majoituskohteen sopimuksen vastainen käyttö
– Majoituskohteen taloyhtiön tai viranomaisten antamien järjestyssääntöjen noudattamatta jättäminen
– Majoituskohteessa harjoitettu rangaistavaksi säädettyä toimintaa
– Majoituskohdetta käytetään olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin majoittujan normaaliin asumiseen ja yöpymiseen tai majoittuja päästää majoituskohteeseen toistuvasti ulkopuolisia henkilöitä, joita ei ole nimetty kohdan 4.3 mukaisesti kohteen majoittujiksi.
5.2 Asiakkaan purkuoikeus
Asiakas voi purkaa majoitussopimuksen, mikäli Motelli OnLine ei ole saanut korjattua olennaista virhettä tai olennaista viivästystä sovitussa määräajassa ja sopimusrikkomus on olennainen. Purkamisesta laaditaan tällöin osapuolten välille kirjallinen dokumentti, jossa yhteisesti sovitaan käytännöistä purkamisen osalta.
6. SOPIMUKSEN OSITTAINEN PÄTEMÄTTÖMYYS TAI MITÄTTÖMYYS
Mikäli osa sopimuksesta on tai tulee lainsäädännöllisten muutosten takia, viranomaismääräyksellä tai muista syistä pätemättömäksi tai mitättömäksi, on sopimus muilta osin yhä voimassa.
7. SOVELLETTAVA LAKI
Tähän sopimukseen sovelletaan yksinomaan Suomen lakia pois lukien kuitenkin ne lainvalinta- ja viittaussäännöt, jotka johtaisivat toisen lain soveltamiseen.
Osapuolet toteavat, että tässä sopimuksessa on kysymyksessä majoituspalvelujen myynnistä, johon ei sovelleta asuinhuoneistojen vuokrauksesta annettua lakia.
8. RIIDANRATKAISU
Tämän sopimuksen ehdoista tai sopimuksen noudattamisesta syntyvät erimielisyydet pyritään aina ja ensisijaisesti ratkaisemaan osapuolten välisin sovinnollisin neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät saavuta asiassa sovinnollista ratkaisua, niin asian ratkaisee alueen käräjäoikeus suomen kielellä.
Palvelun tarjoaja:
Majoituspalvelut Motelli OnLine Oy
Osoite: Pienteollisuustie 2, 06450 Porvoo
Puhelin: +358 40 532 0987
Sähköposti: info@motelli-online.fi
Y-tunnus: 3090602-2
MAJOITUSSOPIMUKSEN YLEISET SOPIMUSEHDOT
- YLEISTÄ
Näitä Majoituspalvelut Motelli On Line Oy:n (jäljempänä ”Motelli OnLine”) yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Motelli OnLinen ja asiakkaan välillä, kun asiakas varaa Motelli OnLinelta majoituspalveluita ja Motelli OnLine tuottaa näitä majoituspalveluita sekä niihin liittyviä mahdollisia lisäpalveluita.
1.2 Maksut
Varaus tehdään internetin tai asiakaspalvelun kautta ja se maksetaan luottokortilla tai yrityksen ollessa kyseessä voi asiakaspalvelusta kysyä laskutus mahdollisuutta. Laskutuslisä on 9 eur. Luottokortti maksu veloitetaan ulos kirjautumis päivänä automaattisesti, jos ei ole muuta sovittu. Joissakin tapauksissa voi tulla etumaksu kyseeseen.
1.3 Siivous
Siivous tehdään asumisesi perusteella.
Huoneiden pitkäaikaisessa käytössä siivous on kahden viikon välein.
Muut oleskeluun liittyvät siivoukset tehdään, majoituksen lopussa, jos ei ole muuta sovittu..
1.4 Sopimuksen syntyminen
Asiakas sitoutuu noudattamaan näitä yleisiä sopimusehtoja tehdessään varauksen. Varaus muuttuu osapuolia sitovaksi Motelli OnLInen toimittamalla kirjallisella varausvahvistuksella. Ennen varausvahvistuksen antamista Motelli OnLine voi vaatia asiakkaalta vakuutta, varaus- tai ennakkomaksua tai muuta kohtuullista asemansa turvaavaa suoritusta.
1.5 Sopimuksen voimassaolo
Majoitussopimuksessa määritellään osapuolten välisen sopimuksen voimassaoloaika.
1.6 Sopimuksen irtisanominen
Toistaiseksi voimassa oleva sopimus on kaikissa tilanteissa irtisanottavissa aikaisintaan, kun sopimuskauden alkamisesta on kulunut vähintään irtisanomisaikaa vastaava aika.
Toistaiseksi voimassa oleva sopimus on irtisanottavissa kirjallisella irtisanomisilmoituksella majoitussopimuksessa sovittua irtisanomisaikaa noudattaen. Irtisanomisaika alkaa kulua irtisanomisilmoitusta seuraavan kuukauden, viikon tai päivän
alusta, riippuen siitä, onko irtisanomisaika määritelty kuukausina, viikkoina vai päivinä.
2. ASIAKKAAN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET
2.1 Majoittuja
Majoittujalla tarkoitetaan osapuolten välisessä sopimuksessa määriteltyä asiakasta tai asiakkaan henkilöstöön tai intressipiiriin kuuluvaa tai asiakkaan muuten yksilöimää luonnollista henkilöä, jolla on oikeus käyttää Motelli OnLinen majoituskohdetta ja asiakkaan tilaamia palveluja majoitussopimuksen ja yleisten ehtojen mukaisesti.
2.2 Majoituspalvelun käyttöön oikeutetut
Majoituspalveluja voi käyttää joko asiakas itse tai majoittujana asiakkaan työntekijä, lähipiiri tai muu asiakkaan intressipiiriin kuuluva luonnollinen henkilö.
2.3 Asiakkaan vastuu majoittujasta
Asiakas vastaa osapuolen välisen sopimuksen mukaisten velvoitteiden noudattamisesta täysimääräisesti myös majoittujan osalta. Asiakas on velvollinen huolehtimaan, että majoittuja on tietoinen kaikista majoituskohteen käyttöä koskevista ohjeista, ehdoista, velvollisuuksista ja rajoituksista.
2.4 Maksuvelvollisuus
Asiakkaan maksuvelvollisuus on määritelty majoitussopimuksessa. Mikäli majoitussopimuksessa sovituista maksuista on ilmoitettu vastaamaan kolmas osapuoli, joka ei kuitenkaan suorita maksuja, on asiakas täysimääräisessä vastuussa maksujen maksamisesta. Viime kädessä kaikista maksuista vastaa täysimääräisesti majoitussopimuksen allekirjoittanut henkilö henkilökohtaisesti.
2.5 Vakuus
Mikäli Motelli OnLine on edellyttänyt saavansa vakuuden sopimusta tehtäessä, vakuus palautetaan ilman aiheetonta viivästystä, kun Motelli OnLine on pystynyt tarkastamaan, että majoituskohteen ja asiakkaan kaikki sopimusvelvoitteet on täytetty. Vakuudelle ei makseta korkoa.
2.6 Maksujen viivästyminen
Maksuviivästystilanteessa noudatetaan kuudentoista (16) prosenttiyksikön määräistä vuotuista viivästyskorkoa ja viivästyneen laskun maksukehotuksesta peritään kahdenkymmenen (20,00) euron käsittelymaksu ja käsittelymaksun ylittävät kohtuulliset perintäkulut.
Motelli OnLinella on oikeus kohdistaa asiakkaan maksut ensin viivästyskorkoon ja muihin kuluihin sekä lisäpalveluihin ennen majoituskorvausta. Mikäli asiakas ei ole maksanut erääntyneitä laskuja maksukehotuksesta huolimatta, erääntyvät myös muut majoitussopimuksen mukaan laskutettavat vielä erääntymättömät saatavat heti maksettaviksi.
2.7 Vahingon, haitan ja häiriön korvaaminen
Asiakas on velvollinen korvaamaan Motelli OnLinelle täysimääräisesti vahingon, haitan ja häiriön, jonka asiakas tai majoittuja, hänen luvallaan majoituskohteessa oleskeleva tai vieraileva henkilö tahallisesti taikka laiminlyönnillään tai muulla huolimattomalla menettelyllään aiheuttaa majoituskohteelle, sen rakenteille, laitteille, koneille, varustukselle tai irtaimistolle, muille majoittujan käytössä oleville tiloille tai kolmannelle osapuolelle tai kolmannen osapuolen omaisuudelle taikka rakennukselle tai kiinteistölle, jossa majoituskohde sijaitsee.
2.8 Kotieläimen aiheuttama vahinko
Asiakkaan tai majoittujan tai heidän majoituskohteeseen salliman tai päästämän kolmannen henkilön kotieläimen mahdollisesti aiheuttamat vahingot kuuluvat täysimääräisesti asiakkaan vastuulle.
2.9 Loppusiivouksesta aiheutuneet kustannukset
Mikäli majoituskohteen tilat eivät ole majoitusajan päättyessä vastaavassa kunnossa kuin majoitusajan alkaessa eikä asiakas ole tehnyt sopimusta loppusiivouksesta, Motelli OnLine perii asiakkaalta siivouksesta aiheutuneet kustannukset täysimääräisesti.
2.10 Majoituskohteeseen jätetty irtain omaisuus
Mikäli majoituskohteeseen on jätetty irtaimistoa, MotelliOnline perii asiakkaalta irtaimen tyhjentämisestä ja varastoimisesta aiheutuneet kustannukset täysimääräisesti.
2.11 Kohtuullisen ja tavanomaisen käytön ylittävä kulutus
Asiakas on velvollinen korvaamaan Motelli OnLinelle kohtuullisen ja tavanomaisen käytön ylittävän kulutuksen veden, sähkön ja lämmön tai tietoliikenneyhteyksien käytöstä. Kohtuulliseksi ja tavanomaiseksi katsotaan kulutus, joka ei merkittävästi ylitä asumisen tyypillisiä ja tavanomaisia kulutusmääriä.
2.12 Annettujen tietojen oikeellisuus
Asiakas vastaa siitä, että sen varausvaiheessa antamat tiedot ovat oikeat ja ajantasaiset. Motelli OnLine voi luottaa muun muassa siihen, että varausvaiheessa annetut yhteystiedot ovat oikeat ja voimassa, ellei asiakas kirjallisesti toisin ilmoita. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan mahdollisista majoituspalvelusopimussuhteeseen liittyvistä muutoksista viipymättä ja kirjallisesti Motelli OnLinelle.
2.13 Virheilmoitukset ja virheen korjaus
Majoituskohteen irtaimistoon, varustukseen ja kuntoon liittyvät mahdolliset huomautukset ja valitukset on tehtävä viipymättä ja viimeistään vuorokauden kuluessa majoituksen alkamisesta tai virheen ilmenemisestä oikeuden menettämisen uhalla. Motelli OnLinella on oikeus tarkastaa ilmoitettu virhe ja korjata virheet kohtuullisessa ajassa.
3. MOTELLI ONLINEN OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET
3.1 Palvelun suorittaminen
Motelli OnLinen velvollisuutena on huolehtia siitä, että varattu majoituskohde on asiakkaan käytettävissä sovittuna ajanjaksona. Motelli OnLine toimittaa asiakkaalle tämän tilaamat varusteet ja lisäpalvelut sovitun mukaisesti. Asiakas ei vapaudu maksuvastuusta, vaikka ei käyttäisikään tilaamiaan lisäpalveluita.
Motelli OnLinen vastaa siitä, että majoituskohde on majoitusajan alkaessa sellaisessa kunnossa kuin asiakas majoituskohteen iän, alueen huoneistokannan, Motelli OnLinen asuntokuvauksen ja muut paikalliset olosuhteet huomioon ottaen voi kohtuudella edellyttää, ellei muusta kunnosta ole erikseen kirjallisesti sovittu. Motelli OnLine vastaa majoituskohteen ja sen varustuksen normaalista, tavanomaisesta ja kohtuullisesta kulumisesta, palvelun toimivuudesta ja näistä aiheutuvista kustannuksista.
3.2 Korvaava majoituskohde
Mikäli Motelli OnLine ei poikkeuksellisesti pysty tarjoamaan varattua majoituskohdetta tai jos korvaavan majoituksen käyttö on välttämätöntä muusta tärkeästä ja perustellusta syystä, on Motelli OnLinella oikeus osoittaa majoittujalle vastaava majoitustila ilman asiakkaalle aiheutuvia lisäkustannuksia.
3.3 Hinnanmuutokset
Motelli OnLinella on oikeus sopimuksen syntymisen jälkeen korottaa sovitun majoituspalvelun hintaa seuraavilla perusteilla:
– lainsäädännölliset muutokset ja viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat majoituksen hintaan,
– yleinen kustannusten muutos tai
– majoittujien määrä nousee.
Hintamuutoksista ilmoitetaan asiakkaalle kirjallisesti ja uudet hinnat astuvat voimaan ilmoitusta seuraavan kalenterikuukauden ensimmäisestä päivästä lukien.
3.4 Vakuuden tai liikamaksun palautusten vähimmäismäärä
Motelli OnLine ei lähtökohtaisesti palauta jäljelle jäänyttä vakuutta tai liikamaksua, jos palautettava määrä on alle viisitoista (15,00) euroa.
3.5 Vahingonkorvaus ja vastuunrajoitus
Mikäli majoituskohteen käyttöoikeuden luovutus viivästyy tai majoituksen laatu on todistettavasti alentunut merkittävästi ja olennaisesti Motelli OnLinen tekemän virheen johdosta, eikä virhettä tai viivästystä ole saatu kohtuullisessa ajassa korjatuksi, on asiakas oikeutettu hyvitykseen ja enimmillään suoritetun maksun palautukseen kokonaisuudessaan. Motelli OnLine ei missään olosuhteissa vastaa epäsuorista tai välillisistä vahingoista tai kustannuksista eikä asiakas ole oikeutettu saamaan vahingonkorvausta, mikäli Motelli OnLine voi osoittaa, että virhe tai viivästys johtuu alla olevassa kohdassa 3.6 tarkoitetusta ylivoimaisesta esteestä tai kohdassa 3.7 tarkoitetusta viranomaisen pyynnöstä tai kiellosta tai määräyksestä.
3.6 Ylivoimainen este
Ylivoimaisena esteenä pidetään muun muassa vesivahinkoa, jäätymisvahinkoa, tulipaloa, onnettomuutta, laitonta ja laillista lakkoa, luonnonmullistusta, energiajakelun keskeytystä, sähkökatkosta, vesi- ja viemäriongelmia, lämmitysongelmia, tietoliikenteen katkosta ja kolmannen tahon huolto-, korjaus- tai muita töitä. Motelli OnLinen yhteistyökumppania tai alihankkijaa kohdannut ylivoimainen este katsotaan myös Motelli OnLinen osalta vastuuvapausperusteeksi.
3.7 Viranomaisen pyynnöt, kiellot ja määräykset
Mikäli Motelli OnLine ei tarjoa asiakkaalle jo sovittua majoitusta tai purkaa majoitussopimuksen yksipuolisesti viranomaisen nimenomaisesta asiakkaasta tai majoittujasta johtuvasta kiellosta tai pyynnöstä taikka määräyksestä johtuen, on Motelli OnLine oikeutettu perimään asiakkaalta kohtuullisen peruutusmaksun määrältään vähintään viisisataa (500,00) euroa kulujen kattamiseksi.
3.8. Varauksen peruuttaminen
Mikäli Motelli OnLine ei voi toimittaa asiakkaalle majoituskohdetta edellä kohdassa 3.6 määritellyn ylivoimaisen esteen vuoksi, voi Motelli OnLine yksipuolisesti peruuttaa tehdyn varauksen. Peruutuksesta on ilmoitettava asiakkaalle kirjallisesti niin pian kuin mahdollista ja palautettava viivytyksittä kaikki asiakkaalta perityt maksut korotta ja kuluitta.
4. MAJOITUSEHDOT
4.1 Majoitusaika
Varatut majoitustilat ovat majoittujan käytettävissä viimeistään kello 18.00 majoitussopimuksessa sovittuna päivänä, mikäli muuta osapuolten välillä ei sovita.
Majoituskohde on luovutettava majoitusajan viimeisenä päivänä klo 12.00 mennessä, mikäli osapuolten välillä ei muuta ole sovittu.
4.2 Majoittujan uudelleensijoittaminen
Mikäli Motelli OnLine ei pysty poikkeuksellisesti tarjoamaan varattua majoituskohdetta heti sovitusta ajankohdasta lukien tai koko majoitusajaksi tai jos korvaavan majoituksen käyttö on välttämätöntä muusta perustellusta syystä, on Motelli OnLinella oikeus siirtää majoittuja vastaavaan majoitustilaan väliaikaisesti tai sovituksi majoitusajaksi ilman asiakkaalle aiheutuvia Motelli OnLinen veloittamia lisäkustannuksia. Moelli OnLine ilmoittaa tällöin asiakkaalle korvaavasta majoituksesta kirjallisesti ja viimeistään kolme (3) päivää ennen siirron tapahtumista. Mikäli asiakas ei hyväksy Motelli OnLinen tarjoamaa korvaavaa vaihtoehtoa tai Motelli OnLine ei kohtuullisin toimenpitein pysty järjestämään asiakkaan kohtuullisten toiveiden mukaista muuta kohdetta, vapautuu Motelli OnLine majoituksen järjestämisvastuusta ja sopimus purkautuu eikä Motelli OnLine ole tällöin korvaus- tai hyvitysvastuussa asiakkaalle. Mikäli vaihtoehtoinen majoitus on kalliimpi kuin alkuperäinen sovittu majoitus oli, Motelli OnLinella on tällöin velvollisuus hyvittää erotus enintään kahden (2) ensimmäisen majoitusviikon osalta.
4.3 Majoittujan tiedonantovelvollisuudet
Viimeistään saapuessaan majoituskohteeseen majoittujan on annettava oikeat ja lain edellyttämät matkustustiedot tai muutoin Hotelli OnLinen toimintaa varten tarvittavat henkilötiedot, ellei näitä tietoja ole annettu jo aikaisemmin. Majoittujan on pyydettäessä todistettava henkilöllisyytensä luotettavalla tavalla.
4.4 Majoituskohteen käyttöön liittyvät velvollisuudet
Majoittuja saa käyttää majoituskohdetta normaaliin asumiseen ja yöpymiseen. Majoituskohdetta tai sen osaa ei saa luovuttaa toisen tai kolmannen käytettäväksi, ellei tästä ole erikseen sovittu Motelli Onlinen kanssa kirjallisesti.
– Majoituskohteessa havaitusta mahdollisesta virheestä tai puutteesta ilmoitetaan aina viipymättä Motelli OnLinelle.
Häiriön ja haitan aiheuttaminen majoituskohteessa on kielletty eikä majoittuja saa häiritä käyttäytymisellään tai toiminnallaan majoituskohteen naapurustossa ja läheisyydessä asuvia. Majoittumisen aikana on noudatettava hyviä tapoja ja majoituskohteen järjestyssääntöjä sekä viranomaisohjeita ja – määräyksiä. Hiljaisuuden osalta tulee noudattaa, mitä majoituskohteen järjestyssäännöissä on määrätty ja hiljaisuutta on joka tapauksessa noudatettava viimeistään kello 22.00 lukien kello 07.00 saakka.
Majoituskohteissa ja muissa majoituskohteen tiloissa ei saa tupakoida tai käyttää voimakkaita hajusteita, jotka voisivat haitata seuraavan majoittu-jan oloa kohteessa eikä käyttää huumaavia aineita tai harjoittaa rangaistavaksi säädettyä toimintaa.
Tupakoinnin aiheuttaman hajuhaitan tai muun hajuhaitan poistamisen kustannuksista vastaa asiakas täysimääräisesti ja kustannukset laskutetaan täysimääräisesti sisältäen ulkopuolisen ammattilaisen suorittaman tarvittavan työn ja toimenpiteet.
Majoittujan on käytettävä ja hoidettava majoituskohdetta ja siihen kuuluvaa irtaimistoa ja varustusta huolellisesti sekä käytettävä majoituskohdetta, irtaimistoa ja varustusta vain niille tarkoitettuun tavanomaiseen käyttöön.
Majoittujalla on velvollisuus huolehtia, että
– Majoituskohde ja yhteiset tilat säilyvät siisteinä ja viihtyisinä,
– jätteet viedään säännöllisesti jäteastiaan ja lajitellaan, mikäli majoituskohteessa ja sen kiinteistöllä on jätteenlajittelu,
– valot ja sähkölaitteet sammutetaan sekä kaikki vesihanat ja -liitännät suljetaan aina majoituskohtees- ta poistuttaessa ja majoittujan nukkuessa,
– ovet lukitaan ja ikkunat suljetaan aina majoituskohteesta poistuttaessa,
– ovikoodit eivät milloinkaan joudu ulkopuolisten tietoon tai haltuun,
– majoituskohteessa ei tehdä muutostöitä ja
– kotieläimiä ei saa tuoda majoituskohteeseen ilman Motelli OnLinen kirjallista suostumusta
Mikäli majoittuja on olennaisesti tai toistuvasti toiminut vastoin ehtoja, Motelli OnLinella on oikeus katsoa majoitussopimusta rikotun ja majoittuja voidaan välittömästi velvoittaa poistumaan majoituskohteesta. Tällaisessa tapauksessa asiakas tai majoittuja ei voi vaatia suoritettujen maksujen palauttamista, korvauksia tai alennusta taikka muutakaan hyvitystä sopimuksen mukaisesta hinnasta.
4.5 Majoittujan henkilökohtainen omaisuus
Motelli OnLine ei vastaa majoittujan majoituskohteeseen tai yleisiin tiloihin jätetyistä tavaroista tai muusta irtaimesta omaisuudesta osaksikaan.
4.6 Motelli OnLinen oikeus päästä majoituskohteeseen
Majoituskohteen kunnon ja hoidon valvomista varten majoittujan on viivytyksettä päästettävä Motelli OnLinen edustaja vierailemaan kohteessa sen kunnon ja käytön valvomiseksi.
Tarvittaessa Motelli OnLinen edustajalla tai kolmannella taholla, kuten majoitustilan omistajalla, kohteen isännöitsijällä tai hänen valtuuttamallaan henkilöllä, on oikeus tarkistaa majoituskohde sekä päästä majoituskohteeseen sen kunnon ja käytön valvontatarkoitusta varten ilman majoittujan suostumusta.
Mikäli Asiakas on tilannut Motelli OnLinelta palveluja, jotka edellyttävät käyntiä majoituskohteessa, majoittujalle ei anneta erillistä ennakkoilmoitusta käyntiajankohdasta.
4.7 Asiakaspalveluun liittyvät tiedotteet
Motelli OnLine voi majoitussopimuksen voimassaoloaikana lähettää asiakkaalle ja majoittujalle sähköpostitse ja SMS-viestein asiakaspalveluun liittyviä ilmoituksia, joissa muistutetaan muun muassa sopimuksenmukaisista määräajoista.
4.8 Majoituskohteen kunto ja majoittujan omaisuus majoitusajan päättymisen jälkeen
Majoitussopimuskauden päättyessä majoituskohde tulee luovuttaa takaisin Motelli OnLinelle asianmukaisessa kunnossa, huolellisesti siivottuna ja tyhjennettynä majoittujan omista tavaroista, ellei Motelli OnLinen kanssa ole nimenomaisesti muuta sovittu. Motelli OnLinella on oikeus tyhjentää ja siivota majoitusskohde sekä varastoida tai toimittaa eteenpäin varastoitavaksi majoittujan irtain omaisuus, mikäli majoittuja ei ole luovuttanut majoituskohdetta majoitusajan päättymisen jälkeen tai luovuttamisesta ei ole muuten pystytty sopimaan.
Majoituskohteeseen jäänyt Majoittujan irtain omaisuus toimitetaan Suomen Löytötavarapalvelu Oy:lle, josta tavarat ovat noudettavissa heidän omien yleisten ehtojen mukaisesti. Hinnastot ja ehdot ovat luettavissa Suomen Löytötavarapalvelu Oy:n kotisivuilta osoitteessa www.loytotavara.net.
Motelli OnLinella on oikeus laskuttaa asiakkaalta kyeessä olevan irtaimen omaisuuden käsittely- ja siirtokustannukset.
4.9 Majoituskohteen avainten palauttaminen
Asiakas on velvollinen palauttamaan kaikki käytössä olleet avaimet, kulkuluvat, pysäköintiluvat sekä muut vastaavat, kun majoittuminen kohteessa päättyy. Motelli OnLinen kanssa sovitaan, mihin avaimet ja muut rinnastettavat esineet palautetaan.
4.10 Vastuu palauttamattomista avaimista
Mikäli asiakas ei palauta kaikkia avaimia, niin puuttuvista avaimista Motelli OnLine laskuttaa kaksisataaviisikymmentä (250,00) euroa lisättynä voimassa olevalla arvonlisäveron määrällä per puuttuva kappale. Puuttuvista kulkuluvista, pysäköintiluvista tai muista vastaavista Motelli OnLine laskuttaa asiakasta todellisten kulujen mukaan.
Asiakas on tietoinen siitä, mikäli asiakas ei palauta kaikkia haltuunsa saamiaan avaimia, se voi johtaa mahdollisesti koko huoneiston tai rakennuksen taikka taloyhtiön lukkojen uudelleen sarjoittamiseen. Mikäli huoneisto tai rakennus joudutaan uudelleensarjoittamaan asiakkaasta johtuvasta syystä, Motelli OnLine laskuttaa uudelleensarjoittamisesta aiheutuvat kustannukset ja tähän liittyvät vahingot täysimääräisenä asiakkaalta edellä sovitun kappalekohtaisen kadonneen avaimen tai avainten lisäksi. Lukkojen uudelleensarjoittaminen voi maksaa jopa tuhansia euroja.
5. MAJOITUSSOPIMUKSEN PURKAMINEN
5.1 Motelli OnLinen purkuoikeus
Motelli OnLinella on oikeus majoitusajan kuluessa purkaa majoitussopimus, mikäli käy ilmi, että asiakas tai majoittuja rikkoo olennaisesti tätä sopimusta. Sopimus päättyy välittömästi purkamisilmoituksen tiedoksiantoon tai myöhemmin, mikäli Motelli OnLine on ilmoittanut myöhemmän ajankohdan. Purkamisen jälkeen tämä sopimus säilyttää merkityksensä korvausten laskentaperusteena. Sen lisäksi voimaan jää sopimuskohta 7., jossa sovitaan sovellettavasta laista ja riidanratkaisusta.
Motelli OnLinella on oikeus purkaa sopimus välittömästi muun muassa seuraavilla perusteilla:
– Maksulaiminlyönnit
– Asiakas tai kolmas taho, joka on sitoutunut maksamaan majoituspalveluista aiheutuneet kustannukset, on todettu kykenemättömäksi vastaamaan sopimusvelvoitteistaan tai mikäli asiakkaan tai vakuuden antajan taloudellinen asema on heikentynyt olennaisesti, ellei asiakas viipymättä maksa Motelli OnLinen määrittelemää ennakkomaksua tai lisävakuutta.
– Majoituskohteen käyttöoikeuden luovuttaminen vastoin sopimusta
– Häiriön aiheuttaminen
– Majoituskohteen ja muiden majoittujan käytössä olevien tilojen vaurioittaminen
– Majoituskohteen sopimuksen vastainen käyttö
– Majoituskohteen taloyhtiön tai viranomaisten antamien järjestyssääntöjen noudattamatta jättäminen
– Majoituskohteessa harjoitettu rangaistavaksi säädettyä toimintaa
– Majoituskohdetta käytetään olennaisesti muuhun tarkoitukseen kuin majoittujan normaaliin asumiseen ja yöpymiseen tai majoittuja päästää majoituskohteeseen toistuvasti ulkopuolisia henkilöitä, joita ei ole nimetty kohdan 4.3 mukaisesti kohteen majoittujiksi.
5.2 Asiakkaan purkuoikeus
Asiakas voi purkaa majoitussopimuksen, mikäli Motelli OnLine ei ole saanut korjattua olennaista virhettä tai olennaista viivästystä sovitussa määräajassa ja sopimusrikkomus on olennainen. Purkamisesta laaditaan tällöin osapuolten välille kirjallinen dokumentti, jossa yhteisesti sovitaan käytännöistä purkamisen osalta.
6. SOPIMUKSEN OSITTAINEN PÄTEMÄTTÖMYYS TAI MITÄTTÖMYYS
Mikäli osa sopimuksesta on tai tulee lainsäädännöllisten muutosten takia, viranomaismääräyksellä tai muista syistä pätemättömäksi tai mitättömäksi, on sopimus muilta osin yhä voimassa.
7. SOVELLETTAVA LAKI
Tähän sopimukseen sovelletaan yksinomaan Suomen lakia pois lukien kuitenkin ne lainvalinta- ja viittaussäännöt, jotka johtaisivat toisen lain soveltamiseen.
Osapuolet toteavat, että tässä sopimuksessa on kysymyksessä majoituspalvelujen myynnistä, johon ei sovelleta asuinhuoneistojen vuokrauksesta annettua lakia.
8. RIIDANRATKAISU
Tämän sopimuksen ehdoista tai sopimuksen noudattamisesta syntyvät erimielisyydet pyritään aina ja ensisijaisesti ratkaisemaan osapuolten välisin sovinnollisin neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät saavuta asiassa sovinnollista ratkaisua, niin asian ratkaisee alueen käräjäoikeus suomen kielellä.
Pienteollisuustie 2, 06450 Porvoo • Y-tunnus 3090602-2